.

.

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Μια ΄΄σκακιέρα '',διαφορετική από τις άλλες ...

Με αφορμή το βιβλίο που  είχαμε διαβάσει κάποια φορά  στην τάξη ''Η Μαριάννα και η Μόνα Λίζα ΄΄,τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτόν τον πίνακα τόσο πολύ ,που μιλάγανε συνέχεια γι αυτήν .




Μια μέρα μάλιστα ένα νήπιο μας έφερε το περιτύλιγμα από ένα σοκολατάκι ,που απεικόνιζε την Μόνα Λίζα .Έτσι μου δημιουργήθηκε η ιδέα , να μαζέψουμε κι άλλα τέτοια περιτυλίγματα και να φτιάξουμε κάτι διαφορετικό ,που να είναι δική μας δημιουργία και να δείχνει τον έντονο ενθουσιασμό μας ,για τη Μόνα Λίζα. Ήταν ένας τρόπος να την φέρουμε κοντά μας  και να παίζουμε μαζί της ,όπως έκανε η μικρή Μαριάννα με τις σκανταλιές της μέσα στο Μουσείο.
 Έτσι τα περιτυλίγματα τοποθετήθηκαν με τέτοιο τρόπο ,ώστε να μοιάζουν με σκακιέρα ,εναλλάξ το μπλε και χρυσό χρώμα ,με τη φιγούρα της Μόνα Λίζα να δεσπόζει σε όλα τα τετράγωνα.






 Όταν ολοκληρώθηκε και αυτή η διαδικασία ,αφού οριοθετήσαμε μια  αφετηρία και ένα  τέρμα ,πήραμε ένα μεγάλο ζάρι και παίξαμε το παιχνίδι  που μας θύμιζε αυτό του  κρυμμένου θησαυρού για πολύ ώρα ,έχοντας ως έπαθλο ένα σοκολατάκι . . Με τη βοήθεια του ζαριού και των τετραγώνων ,όλα τα παιδιά προσπάθησαν να φτάσουν στο τέρμα .Τους άρεσε τόσο πολύ που ήθελαν να το παίζουν ακόμα και το πρωί που έρχονταν στην τάξη.Το Παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού εξιτάρει όλα τα παιδιά και θέλουν ν ανακαλύψουν που είναι ο θησαυρός; 
Εδώ ο θησαυρός είναι στην έξοδο της σκακιέρας ,με τη Μόνα Λίζα  να δείχνει πως χαμογελά με τις σκανταλιές μας.  Αριστερά δεξιά ,μπροστά πίσω ,μέτρηση τετραγώνων  ,είναι δεξιότητες που καλείται να κατακτήσει το παιδί με ευχάριστο και ενδιαφέροντα τρόπο μιας κι εμπεριέχει τον κρυμμένο θησαυρό τα σοκολατάκια που είναι  μεγάλο δέλεαρ και το παιχνίδι συνεχίζεται...






Εγώ στην αρχή κι αργότερα  ένα παιδί που έχει αποσαφηνίσει την αμφιπλευρικότητα ''διαβάζει'' τις οδηγίες ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρει το ζάρι.  Αν το παιδί διαβάσει σωστά τις οδηγίες και ο συμπαίκτης του εκτελέσει σωστά τις εντολές τότε βρίσκουν κι οι δύό τους τον κρυμμένο θησαυρό που είναι στην έξοδο της διαδρομής!
Εντάξει κι εμείς από δίπλα δεν αφήνουμε τους παίκτες να αποτύχουν λίγο οι θεατές λίγο η κυρία αν κάπου σκοντάψουμε, ώστε να πάρουν όλοι το σοκολατάκι τους  αλλά και να νιώσουν ότι τα κατάφεραν ,όταν αφήνουμε τους θεατές κυρίως να βοηθούν τα παιδιά δεν νιώθουν ότι αποτυγχάνουν δεν τραυματίζεται το αυτοσυναίσθημά τους εξάλλου για αυτό ερχόμαστε στο σχολείο για να μαθαίνουμε καινούργια πράγματα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν θα δημοσιεύονται υβριστικά σχόλια