Με αφορμή τη συζήτηση ,γύρω από τα καιρικά φαινόμενα του χειμώνα,τα οποία εξαρτώνται από τη θέση της γης σε σχέση με τον ήλιο ,τα παιδιά παρουσίασαν ένα έντονο ενδιαφέρον για το ηλιακό μας σύστημα , τους πλανήτες και το σύμπαν. Έτσι αναδύθηκε ένα σχέδιο εργασίας για το σύμπαν.
Ο Ήλιος ήταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Σε συνεργασία και με το κλασικό τμήμα , μαζευτήκαμε όλοι μαζί , είδαμε στον υπολογιστή βίντεο σχετικά με το σύμπαν, τον ήλιο, τους πλανήτες , ξεφυλλίσαμε και διαβάσαμε σχετικά βιβλία , και μιλήσαμε για έναν αγαπημένο αρχαίο μύθο ,αυτόν του ''Δαίδαλου και του Ίκαρου''.
Αφού αναλύσαμε το μύθο
εντοπίσαμε στον παγκόσμιο χάρτη ,αλλά και στο google maps ,την θέση της Αθήνας , της Κρήτης και της Ικαρίας και είδαμε τη διαδρομή που έκανε ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος από την Αθήνα στην Κρήτη με το πλοίο και πετώντας με φτερά φτιαγμένα από κερί, στην Ικαρία .
Στη συνέχεια είδαμε σπουδαίους πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων , που είχαν σχέση με τον συγκεκριμένο μύθο, τους σχολιάσαμε ,αναφερθήκαμε στα ονόματα των καλλιτεχνών που φιλοτέχνησαν τις σκηνές του μύθου, καθώς και στα συγκεκριμένα μουσεία, όπου φυλάσσονται αυτά τα εξαιρετικά έργα.
Δαίδαλος & Ίκαρος (Anthony van Dyck)
Δαίδαλος & Ίκαρος (Domenico Piola)
Δαίδαλος & Ίκαρος (Frederick Leighton)
Δαίδαλος & Ίκαρος (Jacob Peter Gowy)
Θρήνος για τον Ίκαρο (Herbert James Draper)
Τέλος τα παιδιά πήραν από μια φωτοτυπία με τους πίνακες που απεικόνιζαν το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου, τις έκοψαν , τις έβαλαν σε λογική σειρά και τις αρίθμησαν.
Κάποια παιδιά ωστόσο θέλησαν να ζωγραφίσουν τον μύθο ,όπως αυτά τον φαντάζονταν.
Την επόμενη μέρα ακολούθησε συζήτηση για τους πλανήτες, τον ήλιο, το φεγγάρι ,τους γαλαξίες,τους δορυφόρους, κ.α .Είδαμε ανάλογο υλικό μέσα από βιβλία, απαντήθηκαν αρκετά από τα ερωτήματα των παιδιών,όπως ποιος είναι και γιατί ο πιο σκοτεινός πλανήτης,αν υπάρχει ζωή σε άλλον πλανήτη και πολλά άλλα.
Επειδή όμως μας αρέσει πολύ η δραματοποίηση ,παίξαμε και με στεφάνια -πλανήτες που μας δάνεισε το κλασικό τμήμα , που δουλεύουν και αυτοί το ίδιο θέμα , κάνοντας περιφορά γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό μας.
Ωστόσο ο χορός δεν ήταν αρκετός ,για να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τους πλανήτες και το σύμπαν.
Βρήκαμε ένα μεγάλο χαρτόνι , πήραμε δακτυλομπογιές ,πινέλα, χρυσόσκονες που θα τις κάναμε αστερόσκονες , και πιάσαμε δουλειά. Απλώσαμε μπλε χρώμα στο χαρτόνι , σχεδιάσαμε τους πλανήτες ,τον ήλιο στο κέντρο και κολλήσαμε διαστημόπλοια και πυραύλους που είχαμε ζωγραφίσει και κόψει το περίγραμμά τους.
Τα διαστημόπλοια όμως χρειάζονται και οδηγούς -αστροναύτες. Εμείς ωστόσο , επειδή φέτος στο σχολείο μας ,δεν ξεχνάμε τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση ,εξαιτίας της αδιαφορίας και της αμέλειας του ανθρώπου προς αυτά πάνω στη γη, αποφασίσαμε να βάλουμε κάποια από αυτά τα ζώα στα διαστημόπλοια ,αντί για αστροναύτες . ''Τα ζώα θέλουν να ταξιδέψουν στο διάστημα'' , να γνωρίσουν και άλλους πλανήτες , να δουν μήπως εκεί υπάρχει ζωή ή ένα περιβάλλον πιο φιλικό για αυτά , αν και από όσα γνωρίζουμε έως τώρα, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Εμείς θα τους δώσουμε την ευκαιρία να φτάσουν μέχρι εκεί , αλλά παράλληλα θα φροντίσουμε για την ασφαλή επιβίωσή τους κάτω στη γη μας. Είναι ευθύνη και υποχρέωση όλων μας .
Λίγη χρυσόσκονη ακόμα δεν βλάπτει.
Τέλος , θαυμάσαμε το έργο μας ,υπό το άγρυπνο βλέμμα των ζώων, που έχουμε στο σχολείο για να παίζουμε και το τοποθετήσαμε στην οροφή του κουκλόσπιτου για να στολίζει την τάξη μας.
Ο Ήλιος ήταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Σε συνεργασία και με το κλασικό τμήμα , μαζευτήκαμε όλοι μαζί , είδαμε στον υπολογιστή βίντεο σχετικά με το σύμπαν, τον ήλιο, τους πλανήτες , ξεφυλλίσαμε και διαβάσαμε σχετικά βιβλία , και μιλήσαμε για έναν αγαπημένο αρχαίο μύθο ,αυτόν του ''Δαίδαλου και του Ίκαρου''.
Αφού αναλύσαμε το μύθο
εντοπίσαμε στον παγκόσμιο χάρτη ,αλλά και στο google maps ,την θέση της Αθήνας , της Κρήτης και της Ικαρίας και είδαμε τη διαδρομή που έκανε ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος από την Αθήνα στην Κρήτη με το πλοίο και πετώντας με φτερά φτιαγμένα από κερί, στην Ικαρία .
Στη συνέχεια είδαμε σπουδαίους πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων , που είχαν σχέση με τον συγκεκριμένο μύθο, τους σχολιάσαμε ,αναφερθήκαμε στα ονόματα των καλλιτεχνών που φιλοτέχνησαν τις σκηνές του μύθου, καθώς και στα συγκεκριμένα μουσεία, όπου φυλάσσονται αυτά τα εξαιρετικά έργα.
Δαίδαλος & Ίκαρος (Anthony van Dyck)
Δαίδαλος & Ίκαρος (Domenico Piola)
Δαίδαλος & Ίκαρος (Frederick Leighton)
Δαίδαλος & Ίκαρος (Jacob Peter Gowy)
Θρήνος για τον Ίκαρο (Herbert James Draper)
Τέλος τα παιδιά πήραν από μια φωτοτυπία με τους πίνακες που απεικόνιζαν το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου, τις έκοψαν , τις έβαλαν σε λογική σειρά και τις αρίθμησαν.
Κάποια παιδιά ωστόσο θέλησαν να ζωγραφίσουν τον μύθο ,όπως αυτά τον φαντάζονταν.
Την επόμενη μέρα ακολούθησε συζήτηση για τους πλανήτες, τον ήλιο, το φεγγάρι ,τους γαλαξίες,τους δορυφόρους, κ.α .Είδαμε ανάλογο υλικό μέσα από βιβλία, απαντήθηκαν αρκετά από τα ερωτήματα των παιδιών,όπως ποιος είναι και γιατί ο πιο σκοτεινός πλανήτης,αν υπάρχει ζωή σε άλλον πλανήτη και πολλά άλλα.
Στη συνέχεια σε φύλλο εργασίας ,εντοπίσαμε και δια γράψαμε ό,τι είναι διαφορετικό.
Βρήκαμε την συλλαβή ΠΛΑ και την γράψαμε.
Επειδή όμως μας αρέσει πολύ η δραματοποίηση ,παίξαμε και με στεφάνια -πλανήτες που μας δάνεισε το κλασικό τμήμα , που δουλεύουν και αυτοί το ίδιο θέμα , κάνοντας περιφορά γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό μας.
Ωστόσο ο χορός δεν ήταν αρκετός ,για να σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τους πλανήτες και το σύμπαν.
Βρήκαμε ένα μεγάλο χαρτόνι , πήραμε δακτυλομπογιές ,πινέλα, χρυσόσκονες που θα τις κάναμε αστερόσκονες , και πιάσαμε δουλειά. Απλώσαμε μπλε χρώμα στο χαρτόνι , σχεδιάσαμε τους πλανήτες ,τον ήλιο στο κέντρο και κολλήσαμε διαστημόπλοια και πυραύλους που είχαμε ζωγραφίσει και κόψει το περίγραμμά τους.
Τα διαστημόπλοια όμως χρειάζονται και οδηγούς -αστροναύτες. Εμείς ωστόσο , επειδή φέτος στο σχολείο μας ,δεν ξεχνάμε τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση ,εξαιτίας της αδιαφορίας και της αμέλειας του ανθρώπου προς αυτά πάνω στη γη, αποφασίσαμε να βάλουμε κάποια από αυτά τα ζώα στα διαστημόπλοια ,αντί για αστροναύτες . ''Τα ζώα θέλουν να ταξιδέψουν στο διάστημα'' , να γνωρίσουν και άλλους πλανήτες , να δουν μήπως εκεί υπάρχει ζωή ή ένα περιβάλλον πιο φιλικό για αυτά , αν και από όσα γνωρίζουμε έως τώρα, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Εμείς θα τους δώσουμε την ευκαιρία να φτάσουν μέχρι εκεί , αλλά παράλληλα θα φροντίσουμε για την ασφαλή επιβίωσή τους κάτω στη γη μας. Είναι ευθύνη και υποχρέωση όλων μας .
Λίγη χρυσόσκονη ακόμα δεν βλάπτει.
Τέλος , θαυμάσαμε το έργο μας ,υπό το άγρυπνο βλέμμα των ζώων, που έχουμε στο σχολείο για να παίζουμε και το τοποθετήσαμε στην οροφή του κουκλόσπιτου για να στολίζει την τάξη μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δεν θα δημοσιεύονται υβριστικά σχόλια